W obecnych czasach dźwignią do sukcesu praktycznie każdej firmy i biznesu jest skuteczna promocja. Wynika to z faktu, że nawet najlepsza oferta, jaką mamy do zaprezentowania, nie będzie miała większego znaczenia, jeśli potencjalni odbiorcy usług nie mają szans na usłyszenie o tym, co jest im proponowane. O ile w większości branż promocja podlega podobnym zasadom, zgoła inaczej przedstawia się sprawa hazardu. Jest to specyficzna branża, w przypadku której musimy liczyć się z wieloma obostrzeniami.
To zaś oznacza, że nie inaczej jest w przypadku kasyn, które w schodzą w skład branży gier i zakładów. Szereg zakazów i ograniczeń związanych z promowaniem kasyn oznacza, że trzeba liczyć się z koniecznością położenie mocnego nacisku na bardzo dopracowane kierowanie przekazu marketingowego. Nic więc dziwnego, że wiele osób prowadzących np. wirtualne kasyno, zastanawia się nad czym, czy i jakie usługi IT przydadzą się w promowaniu takiego kasyna. Co więc należy wiedzieć w tym zakresie?
Dlaczego promowanie kasyna jest tak problematyczne?
Zacząć trzeba od tego, dlaczego tak trudno jest promować kasyna. Przede wszystkim wynika z przepisów ustawy. W polskim prawie gry hazardowe rozumiane są jako gry losowe, zakłady wzajemne, gry w karty oraz na automatach. Z kolei przez reklamę wszystkich tych typów gier rozumie się publiczne rozpowszechnianie zarówno znaków towarowych, jak i symboli graficznych oraz innych oznaczeń, które są z nimi związane.
Podobnie jest z udzielaniem informacji o miejscach organizacji takich gier, a także z udzielaniem informacji o możliwości w nich uczestnictwa. Wprowadzone zakazy i obostrzenia w tym wymiarze mają na celu ochronę konsumenta przed szkodliwym wpływem zbyt częstego i intensywnego korzystania z gier hazardowych, organizowanych np. w kasynie.
W tym miejscu należy mieć świadomość tego, że złamanie zakazu może zostać uznane za przestępstwo bądź wykroczenie skarbowe. W związku z tym, zanim przejdziesz do promowania swojego kasyna w sieci, koniecznie skonsultuj się z działem prawnym, aby mieć pewność, że prowadzona kampania, a także materiały, które zechcesz wykorzystać, są w pełni zgodne z przepisami prawa. Jeśli nie są, musisz je dostosować do obowiązujących regulacji prawnych.
Ograniczenia prawne a promowanie kasyna w sieci
Podstawową przestrzenią do promowania firm I biznesów są social media (np. Facebook, YouTube, Instagram). Należy jednak pamiętać o tym, że każdy rodzaj kanału komunikacyjnego posiada własne regulaminy, które nieraz mogą być bardziej restrykcyjne od działań reklamowych dozwolonych przez państwo. Nie inaczej jest w przypadku mediów społecznościowych.
Niektóre z nich w jasny sposób zakazują promocji jakichkolwiek gier hazardowych. Dlaczego jest to tak ważne? Wynika to z faktu, że reklamowanie zakładów wzajemnych, gier na automatach, gier w kości, gier w karty, gier cylindrycznych oraz wideoloterii nie jest zabronione w Internecie. Przynajmniej nie przez ustawę, która nie obejmuje tej przestrzeni promocji.
Jeśli zaś organizujemy gry hazardowe przez Internet, możemy je reklamować, jeśli promocja prowadzona jest stronie internetowej opisanej w odpowiednim zezwoleniu. Jest to strona wykorzystywana do urządzania tego typu gier. Tak więc nawet jeśli nasza reklama jest prawnie dopuszczalna, okazać się może, że określone portale lub media nie umożliwiają promowania hazardu. Właśnie dlatego zapoznanie się z regulaminem danych serwisów społecznościowych jest niezbędne.
Optymalizacja witryny internetowej – podstawa promowania kasyna
Wiemy już, że w określonej sytuacji jesteśmy w stanie prowadzić w pełni legalne działania marketingowe, które mają na celu promowanie kasyna. Co więcej, jesteśmy w stanie robić to w sieci. W takiej sytuacji możemy śmiało sięgnąć usługi IT, które sprawdzą się przy promowaniu kasyna. Rozwiązaniem, które nas interesuje, jest założenie strony internetowej, a następnie podjęcie się szczególnych działań mających na celu jak najlepszą optymalizację witryny.
W takim przypadku łączy się usługi IT z działaniami e-commerce. Podstawą jest odpowiednie zadbanie o treści strony i dostosowanie witryny do słów kluczowych i algorytmów, które określają, jakie witryny wyświetlane są np. w wyszukiwarce Google. W związku z tym zazwyczaj wykorzystuje się zarówno darmowe, jak i płatne programy, które umożliwiają dokonanie tzw. keyword research, czyli przeanalizowania używanych fraz kluczowych.
Wśród szeregu proponowanych usług zaleca się z planerów słów kluczowych, a także aplikacji sugerujących, gdzie i jak rozmieścić odpowiednio dobrane frazy. Kompleksowa optymalizacja strony internetowej w sieci jest jednym z podstawowych, a jednocześnie najskuteczniejszych rozwiązań przy promowaniu strony internetowej, również i przy promowaniu kasyna.
Jak projektowane są strony hazardowe?
Optymalizacja strony internetowej kasyna jest niezwykle ważna, ale przeprowadzenie jej jest możliwe dopiero wtedy, gdy w ogóle założymy taką witrynę. Tu należy pamiętać o tym, że każda strona internetowa tworzona jest w zależności od tego, co ma prezentować.
Co za tym idzie, każdy typ biznesu wymaga nieco innych rozwiązań, choć wszystkie opierają się na podobnych zasadach. Nie inaczej jest w przypadku kasyna. Podkreślić należy to, że stworzenie strony internetowej jest niezwykle istotne w promowaniu kasyna. O ile optymalizacja ma zachęcić potencjalnego odbiorcę, aby wszedł na Twoją stronę, o tyle strona internetowa musi być tak skonstruowana, aby potencjalny klient na niej pozostał.
Najważniejsze jest to, aby strona zaprezentowała użytkownikom jak najwięcej informacji o oferowanych produktach. W takim przypadku specjaliści podkreślają, że najlepiej jest, aby już od pierwszego momentu widoczne były informacje o promocjach, bonusach, dostępnych grach.
Serwis mobilny, kasynowy marketing afiliacyjny
Promowanie kasyna wymaga zadbania o to, aby na witrynie znajdował się dostęp do wielu nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Wśród nich nie najmniej istotne jest zadbanie o posiadanie serwisu mobilnego, a także przygotowanie przestrzeni, w które zostaną udzielone odpowiedzi na wszelkiego rodzaju zapytania i wątpliwości użytkowników.
Jest to połączenie rozwiązań technicznych i merytorycznych, które wbrew pozorom potrafią sprawić, że internauta przychylniej spojrzy na ofertę Twojego serwisu. Jeśli w wyraźny sposób podkreślisz, że dbasz o posiadanie najlepszych zabezpieczeń (i faktycznie to robisz) zbudujesz zaufanie odbiorcy, co nie jest bez znaczenia przy prowadzeniu promocji.
Innym rozwiązaniem jest marketing afiliacyjny prowadzony w kasynach internetowych. Opiera się ona na podjęciu się współpracy kasyna z niezależnymi stronami internetowymi, co jest korzystne, jeśli nasze w pełni legalne działania nie wpisują się w regulamin np. serwisu społecznościowego. W związku z tym, że rozwiązanie to wymaga doskonałego zgrania się treści strony partnerskiej z frazami SEO, marketing afiliacyjny również opiera się na wykorzystaniu usług IT dokonujących analizy słów kluczowych oraz fraz.
Marketing szeptany i ocena promocji kasyna
Wśród często wybieranych rozwiązań promocyjnych znaleźć można również marketing szeptany. Wykorzystywany jest on w celu prowadzenia kampanii opartej o to, aby inni użytkownicy zamieszczali w pełni prawdziwe, unikalne informacje promujące stronę internetową. W tym celu często wykorzystuje się możliwości płatnych narzędzi i aplikacji pozwalających na lepszą ocenę tego, w jakich miejscach najlepiej wprowadzać tego typu promocyjne.
Niezależnie od tego, jakie ostatecznie działania są podejmowane, warto korzystać z narzędzi umożliwiających aktualną ocenę podejmowanych działań marketingowych. Dzięki temu możliwe jest ocenienie, jakie usługi IT istotnie wpływają na wzrost zainteresowania kasynem, a jakie nie przynoszą rezultatu i wymagają dokonania zmian.
Identyfikacja wizualna – nie tylko logo
Logo to najbardziej charakterystyczna cecha każdej marki. Bez tego w zasadzie ciężko prowadzić swój biznes na większą skalę. Nie inaczej wygląda sytuacja wśród kasyn online, które muszą się wyróżniać na tle konkurencji.
Logo to jednak nie wszystko i kasyna online bardzo często identyfikują się z czymś jeszcze np. z postacią. Taką drogą poszło zupełnie nowe kasyno online na polskim rynku, czyli Kasyno Rizk. Nie poprzestali na samym logo, ale powiązali swoją markę z ciekawą postacią superbohatera, który rzeczywiście robi wrażenie.
Innym takim przykładem są firmy takie jak Mr Green czy Royal Panda, które również poszły w postaci – eleganckiego zielonego dżentelmena, a także ekskluzywnej Pandy, która rozdaje nagrody.
Należy również nie oszczędzać na testowaniu kodu i zabezpieczeniu go odpowiednio…